Gebruik de Verzenddoos als Marketingtool

verzenddoos-als-marketingtool

De doos waarin je jouw producten naar je klanten verstuurd is een krachtige marketingtool. Hiermee kun je de verkoop stimuleren, de gemiddelde orderwaarde verhogen en daarmee uiteindelijk je winst vergroten! Veel verkopen doe je namelijk aan terugkerende klanten en herhalingskopers. Door van jouw klant een terugkerende klant te maken, geef je jouw omzet een boost.

Waarom zijn terugkerende klanten waardevol?

 

verzenddoos-als-marketingtool

Wist je dat een terugkerende klant maar liefst 3 keer meer besteedt per order? Voor een herhalingskoper geldt zelfs dat deze 5 keer zoveel uitgeeft. Stimuleer je klant om vaker dan een keer een aankoop te doen in jouw webshop of winkel. Dit doe je door de kracht van verzenddozen optimaal te benutten. De dozen verstuur je toch al, dus dan kan je hier maar beter het optimale uit halen!

Call-to-action toevoegen aan de verzenddozen

Een uitstekende manier om ervoor te zorgen dat een klant nog een keer een aankoop bij je gaat doen, is door een kortingsbon mee te sturen met de bestelling. Deze bon geeft bijvoorbeeld 10 procent korting op een bestelling vanaf €50,- en heeft een maximale houdbaarheidsdatum. Je kunt zien hoe vaak de couponcode wordt verzilverd, waardoor je marketinginspanningen goed traceerbaar zijn. Op den duur kan je door veel te experimenteren deze vorm van marketing optimaliseren om hier zo veel mogelijk rendement uit te halen.

Laat je dozen bedrukken met je logo zodat deze er aantrekkelijk uit zien. Het is voor een klant een feestje als zijn of haar pakket binnenkomt. Een goede eerste indruk zorgt ervoor dat de associatie bij jouw bedrijf positief is. Dit vergroot de kans dat iemand nog eens gaat bestellen. Zowel grote verzenddozen als kleine brievenbusdoosjes van karton zijn gemakkelijk te bedrukken met je eigen logo, tekst of slogan.

Gratis producten

Soms kan het goed werken om een aantal leuke extraatjes aan een bestelling toe te voegen. Denk aan een leuke gadget met je logo erop. Met dit onverwachte cadeautje zorg je voor loyaliteit onder je nieuwe en bestaande klanten. Of wat dacht je van een lekkere traktatie zoals een lolly of chocolaatjes. Je kunt ook met andere ondernemers samenwerken als je gratis producten toe wilt voegen aan de order. Zo kan jij een product toevoegen van een andere verkoper en vice versa.

Flyers toevoegen

Ten slotte kan het goed werken om een eenvoudige flyer toe te voegen aan je bestellingen. Zo belicht je meer van je aanbod en creëer je een extra contactmoment met jouw doelgroep. Om de marketingactie traceerbaar te maken, zou je bijvoorbeeld een flyer met QR code toe kunnen voegen die naar een speciale landingspagina leidt.

Total
0
Shares
Gerelateerde berichten