Flyers kunnen een geweldige manier zijn om je bedrijf te promoten en het maakt niet uit hoe groot of klein je bent; ze kunnen een integraal onderdeel worden van je marketingstrategie. In het bedrijfsleven is het belangrijk dat je klanten precies begrijpen wat je ze probeert te bieden. Een manier om dit te doen is door bedrukte flyers te gebruiken. Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat je flyer opvalt en dat je klanten begrijpen wat je ze aanbiedt.
Om je te helpen hebben we gekeken naar 10 manieren om je volgende flyer te laten opvallen.
1. Gemakkelijk te lezen lettertypen
Probeer niet te creatief te worden als het gaat om je lettertypen. Het is belangrijk dat mensen je flyer kunnen lezen, dus zorg ervoor dat je lettertypes gebruikt die goed te drukken zijn. Beperk ook de verschillende groottes en stijlen van lettertypes die je gebruikt. Kies niet meer dan twee lettertypen voor je flyer, waarvan je er één gebruikt voor je hoofdkop en het andere voor de overige tekst op de flyer.
2. Bied je klanten iets aan
Net als bij de belangrijkste voordelen, gebruik je de flyer om je klant iets aan te bieden. Neem onderaan een voucher op of gebruik er een promotiecode op. Hiermee kun je ook meten hoe effectief de flyer was in het genereren van nieuwe klanten.
3. Houd de inhoud eenvoudig – less is more
Less is more als het gaat om effectieve flyers maken. Prop je flyer niet vol met te veel informatie. Laat de afbeeldingen, teksten en koppen voor zichzelf spreken en kies voor een less is more benadering.
4. Afbeeldingen / Grafieken
Afbeeldingen kunnen een enorme impact hebben op een flyer, vooral als je producten promoot op de flyer. Afbeeldingen van hoge kwaliteit en opvallende graphics die de afbeeldingen aanvullen en ook nog eens bij je merk passen, kunnen een geweldige manier zijn om ervoor te zorgen dat je flyer opvalt. Je wilt tenslotte dat mensen je flyer optillen en lezen, dus het gebruik van afbeeldingen in je flyer is een must. Vergeet niet dat je afbeeldingen van hoge kwaliteit moeten zijn.
5. Benadruk de belangrijkste punten en voordelen
Het belangrijkste doel van een flyer is om te promoten en te informeren. Flyers kunnen worden gebruikt om allerlei zaken te promoten, zoals nieuwe en bestaande producten, verkoop, diensten of een aankomend evenement of festival. Gebruik je flyer om de belangrijkste voordelen te promoten van wat je probeert te verkopen. Je moet een klant redenen geven om jou te verkiezen boven iets of iemand anders. Houd het wel simpel en benadruk alleen de belangrijkste punten.
6. Denk na over de impact van gevouwen folders
Waarom overweeg je niet om vouwen te gebruiken om je flyer te laten opvallen. Een gevouwen afwerking zoals een halve vouw of drievouw kan je flyer extra laten opvallen. Vouwen zorgt ervoor dat de inhoud van de folder georganiseerd en overzichtelijk is. Het maakt het gemakkelijker voor mensen om de informatie te lezen en te begrijpen, omdat deze in hapklare secties is verdeeld.
7. Lay-out
Het gebruik van de juiste lettertypen en het eenvoudig houden van je lay-out hebben een grote invloed op hoe gemakkelijk je flyer te begrijpen is. Waar je ook aan moet denken is hoe je de inhoud van je flyer uitlijnt. De meesten van ons zijn gewend om van links naar rechts en van boven naar beneden te lezen, dus houd hier rekening mee bij het opmaken van je flyer.
8. Titel / Headline
Een goede kop is iets waarmee je de aandacht van je klant trekt. Neem de tijd om na te denken over de titel van je flyer, want dat is een van de eerste dingen die een klant te zien krijgt. Je titel moet kort en duidelijk zijn. Het moet de klant laten weten wat hij in de flyer kan verwachten. Hier moet je echt je aanbod verkopen.
9. Kwaliteit afwerking
Nog iets om aan te denken bij het kiezen van een flyer is het uiteindelijke drukwerk. Een afwerking van hoge kwaliteit kan net zo belangrijk zijn als al het andere op je flyer. Het gebruik van een glanzende of gelamineerde afwerking of het kiezen van luxe papier voor je flyer kan helpen om een geweldige eerste indruk te maken en de kwaliteit van je product of dienst te laten zien.
10. Vergeet niet te proeflezen:
Spelfouten en grammaticafouten op een flyer zijn gewoon een no-go. Zorg ervoor dat je elke centimeter van je flyer herleest en laat iemand anders het nalezen voordat je het laat drukken. Zorg ervoor dat ze het duidelijk kunnen lezen en begrijpen wat je aanbiedt. Als je een uitverkoop of een reeks producten promoot, zorg er dan voor dat je de juiste prijs of data vermeldt.