Een geoptimaliseerde website en een goed gestructureerde online marketing strategie zijn van vitaal belang voor je groei en succes op lange termijn.
Ondernemers moeten onthouden dat wat je erin stopt, is wat je eruit haalt. Een slecht gestructureerd digitaal marketingplan zal leiden tot een laag succespercentage.
De tijd nemen om je beoogde publiek of klant te analyseren is essentieel voor een succesvolle strategie.
Houd ook in gedachten dat, ook al levert je strategie in een vroeg stadium geen resultaten op, het analyseren van je gegevens je kan helpen om je strategie te pivoteren.
Hier zijn zes redenen waarom je online marketing uitbesteden zou moeten overwegen.
1. Een online aanwezigheid creëert naamsbekendheid
Het hebben van een goede website en een actief socialmediaprofiel kan potentiële klanten aanzienlijk helpen bij het ontdekken en leren kennen van je bedrijf.
Organische SEO zorgt voor verkeer naar je site, wat leidt tot een grotere naamsbekendheid.
2. Een goede website en online marketingstrategie kunnen helpen de rest van je marketingkanalen te voeden
Content is het beste middel om te investeren in een solide online marketingstrategie, want er zijn verschillende manieren om het opnieuw te gebruiken. Je kunt bijvoorbeeld een blogpost maken en een podcast maken over hetzelfde onderwerp. Deze inhoud zou je kunnen helpen bij het voeren van een e-mailmarketingcampagne. Al die marketingkanalen drijven verkeer terug naar je site met het potentieel om te converteren.
Op koers blijven met het maken van inhoud voor je sociale media kan een enorm gedoe zijn. Door sterke, kwalitatieve inhoud te genereren, kun je je boodschap opnieuw delen via sociale media zonder je ooit zorgen te hoeven maken over nieuwe ideeën. Sociale media zijn om vele redenen van groot belang voor het algemene succes van je bedrijf.
- Het kan helpen het bereik van de inhoud van je bedrijf te vergroten.
- Het kan je bedrijfsverhaal en je bedrijfswaarden effectief delen.
- Sociale media stimuleren de betrokkenheid bij je klanten.
- Met zoekmachineresultaten kun je gemakkelijk je online bedrijfsprofielen weergeven, waardoor meer mensen begrijpen wat je voornamelijk doet en ook je locatie laten zien.
3. Een geoptimaliseerde SEO-strategie kan organische groei bevorderen
SEO staat voor search engine optimization en is het proces om je website bovenaan te plaatsen bij zoekopdrachten op internet. SEO wordt bereikt door een geoptimaliseerde en goed gestructureerde website te hebben voor de gewenste zoekwoorden en zinnen die relevant zijn voor je bedrijf.
Effectieve SEO inspanningen helpen ook bij het efficiënt crawlen en opnieuw indexeren van de website van je bedrijf op zoekmachines zoals Google, Bing, Yahoo, DuckDuckGo, Ecosia, enz. Dit helpt je betere rankings te bereiken en je rivalen af te weren.
Zonder website voor je bedrijf mis je de kans op organische groei en exposure voor je bedrijf.
4. Je kunt je website gebruiken om je verhaal te vertellen
Een goed ontworpen website kan helpen je doelgroep aan te trekken en hen een plek geven om meer over je bedrijf te weten te komen en je verhaal, missie, producten en diensten met de wereld te delen.
Door SEO-technieken te gebruiken kun je ervoor zorgen dat je website hoger in de resultaten van zoekmachines verschijnt, waardoor potentiële klanten je gemakkelijker kunnen vinden. Je kunt ook sociale media gebruiken om je website te promoten en in contact te komen met potentiële klanten of opdrachtgevers.
Een online marketingstrategie kan je helpen een breder publiek te bereiken en je verhaal te vertellen op een manier die zowel boeiend als effectief is.
5. Je website en online marketingstrategie kunnen helpen de betrokkenheid van klanten te stimuleren
Het hebben van directe interactie met je klanten is cruciaal voor het stimuleren van de verkoop, en sociale media bieden het perfecte platform om dit te doen zonder te investeren in extra software. Dit leidt tot veel voordelen voor klantbetrokkenheid.
- Je kunt de interesses van je klanten observeren via openbare sociale profielen.
- Je kunt positieve opmerkingen verdienen en deze opnieuw delen als berichten.
- Je kunt negatieve feedback aanpakken voordat die opmerkingen SEO-beïnvloedende recensies worden.
- Je kunt inzichten krijgen in wat je beter kunt doen, om vervolgens je product te verbeteren voor een betere verkoop.
- Je kunt hashtags en DM’s gebruiken om door gebruikers gegenereerde inhoud aan te moedigen, die vaak overtuigender is.
- Je kunt samenwerken met beïnvloeders uit de branche om je autoriteit, aanhang, geloofwaardigheid en verkoop te stimuleren.
6. Recensies van klanten kunnen van onschatbare waarde blijken.
Recensies hebben niet alleen het potentieel om beslissingen van consumenten positief te beïnvloeden, ze kunnen ook de geloofwaardigheid van je bedrijf verbeteren. Daarom zijn ze een ander geweldig hulpmiddel om te gebruiken voor feedback over je producten of diensten.
Je kunt beoordelingen krijgen van populaire beoordelingsplatforms, waaronder Yelp, Google Business Reviews, Facebook, Trip Advisor of zelfs een API die op je website is opgenomen. Product- en dienstbeoordelingen zijn andere geweldige manieren om de SEO te verbeteren.
Conclusie
Investeren in een website en een gestructureerde online marketingstrategie is van vitaal belang voor het succes van je bedrijf. Het kan de groei, merkherkenning, geloofwaardigheid, toegankelijkheid en klanttevredenheid van je bedrijf positief beïnvloeden. Schakel online marketing bureau Stramark in voor professionele hulp bij de SEO en SEA van je website, om het maximale uit je bedrijf te halen.